CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, February 14, 2011

Masak lemak ikan bilis


Cuti maulidurRasul.... janji ngn Pn Sri Sharifah nk pi umah dia..

tp cancel last minute... tak pa... gua tak marah...

gua jenis cool beb... byk benda blh dilayan cuti2 nih...


Cuti2 nih biasak la,.. bangun lmbt... takpa, overslept... bkn sengaja...haha....

lapaq la plk... gua combine skali lah breakfast n lunch.... save budget gua...haha....

kalau mcm ni slalu, gua blh beli mansion nih....harharhhar...


Ari ni gua bikin masak lemak ikan bilis... layan....

Bhn mentah tu tu jek ada kt dapur bujang gua... nk buat camnoo...


resepi bodo dia ni ha...


1. tumis bwng putih, cabai n bwg merah smpai naik bau guna minyak ikan bilis

2. masuk santan, biar didih, masuk sayur2an, carrot n bwg bsr yg dipotong

3. masuk ikan bilis, n perasa.

4. siap, makan... haha..


jadi lah... resepi bujang. gua mkn smpai bertmbh... tak buat lauk lain dh...

hidang dgn nasik & air sirap... burkkkk... Alhamdulillah.. kenyang nya... :-)

0 comments:

Post a Comment